درباره گروه موسیقی عرفانی سیمرغ


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ :
بازدید : 615
نویسنده : نوری

موسیقی سنتی ایرانی، شامل دستگاه‌ها، نغمه‌ها، و آوازها، از هزاران سال پیش از میلاد مسیح تا به امروز سینه به سینه در متن مردم ایران جریان داشته، و آنچه دل‌نشین‌تر، ساده‌تر و قابل‌فهم تر بوده‌است امروز در دسترس است. یکی از گروه های تاثیر گذار در زمینه احیای موسیقی عرفانی ایران ، گروه موسیقی عرفانی سیمرغ میباشد که با سعی وافر استاد میثم افشین ، راه پر فراز و نشیب موسیقی سنتی بومی ایران را میپیماید.

استاد میثم افشین

متولد 1356 در خانواده ای هنرمند، پدر وی شاعر و صاحب نظر در معماری سنتی، مادرش نقاش، برادران وی نیز در رشته موسیقی و عکاسی مشغول به فعالیت هستند، در سال 1373 با فراگیری مجسمه سازی و منبت کاری وارد عرصه هنر گردید و در سال 1375 دف را نزد دوست و همراه همیشگی خود استاد مهدی هاشمی فرا گرفت و سپس در جهت تکمیل و تحقیق در روشها و سبک های مختلف دف نوازی عازم مهد دف شهر سنندجگردید و در آنجا محضر بزرگ دف ایران استاد مرحوم خلیفه کریم را درک کرد و جزو آخرین شاگردان استاد بود. پس از رحلت استاد با جانشین ایشان استاد یاسینی آشنا شد و ادامه راه را در محضر ایشان پیمود.

میثم افشین تحقیقات بسیاری در زمینه مقام های دف انجام داده و برای این مهم، علاوه بر کردستان ایران، به نقاط مختلف کردستان عراق نیز سفر نموده است. ایشان جزو معدود افرادیست که بر اکثر روش ها و سبک های دف نوازی تسلط دارند. وی درطول سال های فعالیت خود بالغ بر هزار هنرجو را آموزش داده که تعداد کثیری از آن ها هم اکنون جزء دف نوازان نامدار و مدرسان این ساز عرفانی می باشند. کتاب مقام های دف و روش های دف نوازی ایشان دردست تالیف است.

هم اکنون استاد افشین به اتفاق همسرشان خانم رمضانی در زمینه آموزش و اجرای دف و صنایع دستی مشغول به فعالیت می باشند.




مطالب مرتبط با این پست :

بهترین ها از دنیای دف نوازي و موسيقي سنتي، دنياي هنر و هنرمندان

شما از 1 تا 20 چه نمره ای به وبسایت میدهید؟

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پلاک 10 و آدرس plak10.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

 






RSS

Powered By
loxblog.Com