عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ :
بازدید : 471
نویسنده : نوری

 

طرز تهیه کلمپه خرما طرز تهیه کلمپه خرما
 

کلمپه نام یک شیرینی محلی مربوط به استان کرمان می باشد . می توانید کلمپه را به صورت خانگی و با خرما تهیه می شود طعمی خوب دارد مخصوصا زمانی که آن را با چایی سرو میکنند. این شیرینی بیشتر به مناسبتهای خاص تهیه می شود که یکی از مهمترین آنها عید نوروز است . پس با توجه به نزدیک شدن به عید نوروز طرز تهیه کلمپه کرمانی را برای شما دوستان آماده کرده ایم . امیدواریم از آن استفاده کافی را ببرید.

مواد لازم کلمپه خرما

آرد: یک کیلو

روغن جامد یا کره: ۴۰۰ الی ۵۰۰ گرم

تخم مرغ: ۲ عدد

شکر: ۲۰۰ گرم

شیر به همراه کمی آب: نصف لیوان

هل و وانیل: به میزان لازم

مواد لازم برای وسط کلمپه

خرمای بدون هسته : ۴۰۰ گرم

مغز گردوی خرد شدهک ۲۰۰ گرم

هل، قلمفور و جوز هندی به میزان لازم

بایون و زنجبیل به  میزان لازم

پودر پسته برای تزیین به میزان لازم

طرز تهیه کلمپه خرما

ابتد دو تخم مرغ را با وانیل به خوبی بزنید، سپس روغن را اضافه کنید. بعد از آن آرد و شکر را مخلوط کرده و این مواد را به خوبی مخلوط کنید، سپس مخلوط شیر و آب را به آن اضافه کنید تا خمیر لطیف و نرمی به دست بیاید.

مواد داخل کلمپه را نیز بصورت کاملا یکدست با یکدیگر به خوبی مخلوط کرده و کنار بگذارید.

از دو روش مختلف می توانید برای قالب زدن کلمپه استفاده کنید.

روش اول

در روش اول خمیر را با وردنه روی یک سطح صاف پهن کنید و با ته فنجان یا ته لیوان به شکل دایره هایی هم اندازه از آن برش دهید. سپس مواد خرمایی را به شکل گلوله های کوچکی در آورده و در وسط آن بگذارید. یک دایره خمیری دیگر را روی آن قرار دهید و دور آن را بسته و مثل خمیر قطاب بپیچید.

روش دوم

خمیرها را با دست به صورت گلوله ای شکل ر آورده و کف دست پهن کنید. سپس مواد خرما را وسط آن قرار دهید و اطراف آن را ببندید بعد از آن می تواند با قلب مخصوص کلمپه روی آن را قالب بزنید.

زمانی که همه ی کلمپه ها را پیچیدید و آماده کردید داخل سینی فر بچینید و آن را در طبقه وسط با حرارت ۱۸۰ درجه به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بگذارید. می توانید بعد از پخته شدن آنها را با پودر پسته تزیین کنید.امیدواریم از این آموزش لذت ببرید و با تهیه کلمپه خرما در منزل خود لحظات شاد و خوشی را در کنار خانواده داشته باشید.




مطالب مرتبط با این پست :

بهترین ها از دنیای دف نوازي و موسيقي سنتي، دنياي هنر و هنرمندان

شما از 1 تا 20 چه نمره ای به وبسایت میدهید؟

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پلاک 10 و آدرس plak10.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

 






RSS

Powered By
loxblog.Com