بهترین شهرهای ترکیه برای دیدن (سفر خوبی داشته باشید)


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ :
بازدید : 781
نویسنده : نوری

  10 تا از بهترین مکان‌ها برای بازدید در ترکیه

سفر به ترکیه با شهرهای غرق در تاریخ، سواحل و حومه‌های زیبای، وعده تعطیلات مسحور کننده می‌دهد. جاذبه‎های متنوع مانند ویرانه‌های باستانی اِفِسوس تا استراحتگاه‌های ساحلی لوکس در کنار دریای اژه خسته‌ترین مسافران را اسیر و شیفته خود خواهد کرد. استانبول که زمانی پایتخت امپراتوری روم شرقی و عثمانی بوده است، ویژگی‌های برجسته‌ای دارد اما بسیاری از مقصدهای بزرگ دیگر نیز وجود دارد.

یک نمای کلی از بهترین مکانها برای بازدید ترکیه:

  1. آنکارا

آنکارا

آنکارا پایتخت ترکیه شهر گسترده و مدرن، خانه‌ی ساختمان‌های دولتی، کسب و کار تجاری، دانشگاه‌ها و سفارتخانه‌های خارجی است. این شهر در مرکز کشور و در منطقه آناتولی واقع شده است، قطب حمل و نقل مهمی است که ارتباط مسافران را با مقاصد عمده در ترکیه فراهم می‌آورد. خود شهر یک صحنه هنر و فرهنگ پرجنب و جوش با تراکم زیادی از موزه‌ها، از جمله موزه تمدن‌های آناتولی را ارائه می دهد.

  1. ماردین

ماردین

این شهر بر بالای تپه استراتژیک مشرف به دشت بین النهرین در جنوب شرقی ترکیه قرار گرفته است، ماردین مرکز استان ماردین و یکی از قدیمی‌ترین سکونتگاه‌ها در منطقه است، ماردین بیشتر برای تنوع فرهنگی و شهر قدیمی ساختمان ماسه سنگی آن شناخته شده است.

  1. قونیه

قونیه

یکی از قدیمی‌ترین شهرها در جهان و برای معماری سلجوقی قابل توجه آن و رقص دراویش شناخته می‌شود، قونیه شهری بزرگ در ناحیه آناتولی مرکزی ترکیه است. در قرن ۱۲ تا ۱۳ قونیه به عنوان پایتخت تحت حاکمیت سلسله سلجوقی خدمت کرده است. امروزه ساختمان‌های جذاب از آن دوران مانند مسجد علاء الدین و خرابه‌های قصر سلجوقی هنوز هم می تواند تحسین برانگیز باشد.

  1. آنتالیا

آنتالیا

آنتالیا در امتداد ترکیه ریویرای زیبا در خط ساحلی دریای مدیترانه واقع شده است، این شهر بزرگ و پر جنب و جوش با استراحتگاه‌های متعدد، هتل‌ها، کافه‌ها و رستوران‌ها به استقبال گردشگران خود می‌رود. مناظر دیدنی و جذاب این شهر همراه با سواحل زیبا و کوه‌های سبز باشکوه و ویرانه‌های باستانی تا شنا، قایقرانی و کوه نوردی برای همه نوع سلیقه‌ای چیزهای دیدنی و سرگرم کننده به ارمغان می‌آورد.

  1. مارماریس

مارماریس

مارماریس یکی از محبوب‌ترین اقامتگاه‌های تفریحی ساحلی ترکیه، یک تصویر عالی از کوه‌های پوشیده از کاج، سواحل شنی سفید، آب‌های فیروزه‌ای و معماری تاریخی است. این شهر بندری در امتداد ترکیه ریویرا در جنوب غربی ترکیه واقع شده است که بهشت خیره کننده گردشگری با فرصت‌های استثنایی گشت و گذار، ورزش‌های آبی، ماجراجویی، ناهار خوری فوق العاده و تفریحات شبانه برای مسافران خود است.

  1. سیده

سیده

سیده (Side) یک بندر مهم در پامفیلیه باستان است که در قرن ۴ قبل از میلاد توسط اسکندر کبیر اشغال شده بود، امروز سیده یک شهر زیبا از ویرانه‌های کلاسیک و تفریحی مدرن مشرف به سواحل شنی سفید است. سیده در شبه جزیره کوچک واقع شده است و گشت و گذار فوق العاده، ناهار خوری و تفریحات شبانه را فراهم می‌آورد. ستاره جاذبه آن کاوش در خرابه‌های عصر هلنیستی و روم باستان است که شامل بقایای یک سالن آمفی تئاتر بزرگ و معابد مختلف است.

  1. بودروم

بودروم

بودروم در منطقه اژه جنوبی ترکیه واقع شده و زمانی مکان یکی از عجایب هفتگانه جهان باستان بود. امروزه ویرانه‌های جذاب، سواحل خیره کننده و اقامتگاههای تفریحی در بالای صخره‌‌های آن مردم را از سراسر جهان به سوی جذب می‌کند. سفر به بودروم بدون دیدن قلعه سنت پیتر که همچنین به عنوان قلعه بودروم شناخته می‌شود کامل نخواهد بود. این قلعه توسط شوالیه Hospitaller در سال ۱۴۰۲ ساخته شده و در حال حاضر به عنوان یک موزه فعال است.

  1. شهر افسس

شهر افسس

افسوس در قرن ۱ قبل از میلاد یکی از بزرگترین شهرها در تمام امپراطوری روم بود، که خانه‌ی یکی از عجایب هفتگانه جهان باستان، معبد آرتمیس بود. خرابه‌های افسوس موجود در سایت‌های بزرگ باستان شناسی به خوبی حفظ شده و که یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های توریستی ترکیه است. جاذبه‌های آن شامل سالن تئاتر عظیم، معبد هادریان و کتابخانه باشکوه سلسوس که یک ساختمان دو طبقه است و ساخته شده که بیش از ۱۲،۰۰۰ کتیبه ها را در خود جای دهد.

  1. کاپادوکیه

کاپادوکیه

کاپادوکیه واقع در آناتولی مرکزی، برای چشم اندازهای پری مانند خود از شکل‌های غیرعادی که شبیه دودکش، مخروط، قارچ و قله هستند مشهور و شناخته شده است. فرآیندهای طبیعی مانند فوران آتشفشانی باستانی و فرسایش این همه شکل‌های عجیب و غریب را در طول سال‌ها ساخته است. هزاران سال پیش، بشر چشم اندازهای قابل توجهی را به وسیله کنده کاری به خانه‌ها، کلیساها و شهرهای زیرزمینی اضافه کرده است.

  1. استانبول

استانبول

استانبول سابقا به عنوان پایتخت عثمانی و امپراتوری روم شرقی خدمت کرده است و امروزه بزرگترین شهر در ترکیه و یکی از بزرگترین‌ها در جهان است. استانبول در سراسر تنگه باریک که آسیا و اروپا را متصل کرده امتداد یافته است و تنها شهر در جهان است که در دو قاره قرار دارد. معماری چشمگیر، مکان‌های تاریخی، ناهار خوری، خرید، تفریحات شبانه و فضای عجیب و غریب استانبول را یکی از بهترین مکانها برای بازدید در ترکیه ساخته است.




مطالب مرتبط با این پست :

بهترین ها از دنیای دف نوازي و موسيقي سنتي، دنياي هنر و هنرمندان

شما از 1 تا 20 چه نمره ای به وبسایت میدهید؟

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پلاک 10 و آدرس plak10.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

 






RSS

Powered By
loxblog.Com